המימד הרביעי » רעיונות למתנות » מתנות מיוחדות לחגים – למה זה חשוב לנו ?

מתנות מיוחדות לחגים – למה זה חשוב לנו ?

הענקת מתנה היא חלק חשוב בחגי ישראל. בחברה שלנו, יש חשיבות עצומה להענקת מתנות, וכולם מסכימים שמתנות הן דרך נהדרת להפגנת: הכרת תודה, חברות, אהבה והערכה.

האזינו לכתבה

החלפת מתנות הייתה מזמן נושא מועדף על חוקרים שחקרו את ההתנהגות האנושית, ולקחו בחשבון את הפסיכולוגיה, האנתרופולוגיה, הכלכלה והשיווק. מחקרים אלה גילו כי מתנות הן חלק מורכב וחשוב מאוד באינטראקציה האנושית. כלומר, בין אם מדובר במתנות לפסח או לראש השנה – מתנות עוזרות להגדיר מערכות יחסים ולחזק קשרים עם בני המשפחה, חברים או צוות העובדים.

עם זאת, הפסיכולוגים טוענים שלעתים קרובות, דווקא הנותן ולא המקבל, הוא זה שקוצר את הרווחים הפסיכולוגיים הגדולים ביותר מהמתנה.

על מתנות וחומרנות

אנשים, שעלולים להיות מתוסכלים מקהל ההמונים המציף את הקניונים והחנויות לקראת החגים, יכולים להתפתחות דווקא בתקופה זו להחליט לוותר כליל על הענקת מתנות ליקיריהם. כך לפחות מצא סקר שנערך בארצות הברית והראה כי 4 מתוך 5 אמריקאים חושבים שהחגים הפכו לחומריים מדי.

מתנות מיוחדות לחגים - למה זה חשוב לנו

אמנם, סביר להניח שאפשר להמליץ על קיצוץ בהוצאות לקראת החגים, יחד עם זאת, פסיכולוגים אומרים שוויתור על החלפת מתנות בין אנשים קרובים, הוא לא הפתרון הטוב ביותר. אנשים שמסרבים להתמסר לרכישת המתנות בתקופת החגים, טוענים חוקרים אלה, עשויים להחמיץ קשרים חשובים עם בני המשפחה או החברים.

פסיכולוגים טוענים שוויתור על הענקת מתנות לא משרת את מערכות היחסים. כלומר:

  • המחשבה כי ״אם לא אתן לכם להעניק לי מתנה, אני לא אעודד אתכם לחשוב עלי או לחשוב על דברים שאני אוהב״, למעשה מונעת מהאנשים הקרובים אליכם לחוות את תחושת השמחה שהיא חלק מבחירת המתנות. בכך אתם עושים שירות רע ליקיריכם, כי אתם לא מעניקים להם את המתנה הגדולה מכול – ההזדמנות להעניק לכם מתנה.

הנתינה – כערך חברתי

הערך החברתי של הנתינה מוכר לאורך ההיסטוריה האנושית, כאשר במשך אלפי שנים עסקו תרבויות רבות בטקסים מורכבים שחגג את הנתינה מעבר למצופה.

אף על פי שהפירושים התרבותיים להענקת מתנה משתנים מתרבות לתרבות, לעתים קרובות מעמדה של המשפחה בשבט או בכפר, נקבע לא לפי הנכסים שברשותה, אלא דווקא לפי מי שמעניק הכי הרבה לאחרים.

יש חוקרים הגורסים שייתכן שכוחות אבולוציוניים העדיפו את הענקת המתנות. למשל:

  • ייתכן שגברים שהיו הנדיבים ביותר – הם אלה שאולי זכו להצלחה רבה יותר עם נשים (יש לציין, כי השימוש במזון בתמורה לגישה מינית, תועד בקרב קופי השימפנזה).
  • נשים שהיו מיומנויות בנתינה – בין אם מדובר במזון נוסף, או באביזר חיוני – הצליחו יותר לספק את צרכי המשפחה והילדים שלהן.

מתנות לחגים – הבדל בין גברים ונשים

חוקרים טוענים שבדרך כלל הגברים מחפשים יותר חפצים פרקטיים, כשהם מחפשים מתנה למישהו אחר, או כשהם מדברים על מתנה שיעדיפו לקבל. בעוד שנשים, מעסיקות את עצמן יותר בדאגה למתנה שיבחרו ומעדיפות בעיקר מתנות בעלות משמעות רגשית.

אגב, מעניין שנשים מגיבות באופן שונה לחלוטין, על הסיפור הרומנטי שמספר על אדם שטיפס על עץ גבוה, רק כדי לשלוף מהקן ביצה כחולה שהטילה הציפור, כמו עיניה הכחולות של חברתו.

נשים מגיבות – ״או, איזה סיפור רומנטי!״

אבל גברים מגיבים – ״זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי עליו אי פעם״, וגם, ״ומה על הציפור שלקחו לה ביצה מהקן?״

נראה כי הבדלים מגדריים במתן מתנות, מתגלים כבר בשלב המוקדם של החיים.

חוקרים מאוניברסיטה בשיקגו עקבו אחרי ילדים בגילאי 4-3 במעון יום, שנכחו במסיבת יום הולדת:

  • הבנות, בדרך כלל, יצאו עם אימותיהן לקניות כדי לבחור מתנה ולעטוף אותה יפה.
  • רוב הבנים, לעומת זאת, לא ידעו מהי המתנה שהייתה ארוזה בנייר העטיפה. הם אמרו, למשל: ״ישנתי כשאימא הלכה לקנות את המתנה״.

מתנות – לחיזוק הקשר הזוגי או כאות לפרידה

הענקת מתנות כמו מנורת ירח עם תמונה היא במקרים רבים הדרך הכי מובהקת שבה בן הזוג יכול להפגין עניין בבת הזוג, לחזק עימה את הקשר או לחילופין, לאותת על כך שהזוגיות צריכה להסתיים, מבחינתו.

למשל, חוקרת סיפרה שאישה דיווחה שהיא ידעה שנישואיה הסתיימו כאשר בעלה העניק לה מתנה עטופה בשקית מכולת חומה.

אנשים שמפסיקים לתת מתנות, מפסידים רמזים חברתיים חשובים, טוענים החוקרים. למעשה, מי שנמצא ברשימת המתנות שלכם, הם האנשים שחשובים לכם. זה אומר מי חשוב לכם יותר, ומי פחות.

אבל, ההשפעה הגדולה ביותר של הענקת מתנות, היא התחושה הטובה שהיא מעניקה לנו כשאנחנו מגישים את המתנה ומראים שאכפת לנו.

קח אותי לחנות!

שאלות נפוצות על מתנות מיוחדות לחגים וחשיבות

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות וסרטונים על מתנות מיוחדות לחגים וחשיבות. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המימד הרביעי מציעה מגוון שירותים בנושאי הדפסת תלת מימד, בכדי לבדוק על מחיר מתנות מיוחדות לחגים וחשיבות יש ליצור איתנו קשר ישיר כדי שנוכל לתת הצעת מחיר המותאמת בדיוק עבור הצרכים שלכם.
צוות האתר המימד הרביעי מציע מגוון שירותי הדפסות בתלת מימד ובנוסף ניתן למצוא מתנות מיוחדות לחגים וחשיבות תחת שורותינו, יש ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר והתקדמות להזמנה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על מתנות מיוחדות לחגים וחשיבות יש לשלוח טופס או להתקשר 050-9595004

מאמרים בנושא תלת מימד שיעניינו אתכם

הדפסת תלת מימד חולון

הדפסת תלת מימד חולון

הדפסת תלת מימד באיזור חולון מתבקשת יותר ויותר עם השנים, אצל כלל האוכלוסיה בכלל ואצל הסטודנטים הטכנולוגיים בפרט. בתור בעל מקצוע בקיא בתחום הבחנתי שישנה

קרא עוד »
הדפסת תלת מימד חיפה

הדפסת תלת מימד חיפה

ההתפתחות הטכנולוגית שוברת שיאים מיום ליום במיוחד בתחום ההדפסות בתלת מימד והביקוש להדפסות בתלת מימד מתגבר מעת לעת, ויש עליה ניכרת בדרישה להדפסת תלת מימד

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)