המימד הרביעי » עולם התלת מימד » הדפסה תלת מימדית איברים ורפואה

הדפסה תלת מימדית איברים ורפואה

שירותי-הדפסה-בתלת-מימד

הטכנולוגיה החדשנית של ההדפסה התלת מימדית פורצת דרך בלא מעט תחומים וביניהם בעיקר בתחום הרפואה.

האזינו לכתבה


ניתן לראות את השימושים השונים שלה בהכנות לניתוח, בייצור שתלים, בהדפסת איברים, בשתלי שיניים, מכשירי שמיעה ועוד המון.

איך ההדפסה התלת מימדית תורמת לרפואה ?

כדי להמחיש את התרומה של הטכנולוגייה הזו בעולם הרפואה בכלל ובעולם הניתוחים בפרט, ניתן דוגמא שקרתה לא מזמן בבית החולים "איכילוב".
מדובר למעשה על חולה שהגיעה לכשל תיפקוד בכליות כתוצאה מגידולים שונים עליהן, אך בשונה מרוב הניתוחים המסובכים האלו הרופא הגיע נינוח יותר מאי פעם – מדוע ?

מסתבר שלפני הניתוח הלקוחה עברה צילומי MRI וצילומי CT שעזרו לו להתכונן לניתוח אבל הסוד לא מסתתר כאן שהרי לפני כל ניתוח כל פציינט עובר את הצילומים האלו.
העניין הוא שמהדגימות שנלקחו מהצילומים האלו, בית החולים העביר להדפסה תלת מימדית דגמים בגודל אמיתי של הכליות שלה כדי שהרופאים יוכלו להיערך לניתוח של הפציינטית על דוגמא חיה.

העובדה שהרופאים יכולים לחוות את ההרגשה הכי קרובה לניתוח האמיתי, הם יכולים להתכונן בצורה המושלמת וכך למעשה התוצאה היא ניתוח קצר יותר, פחות סיבוכים ויעילות יתרה מה שמסייע לביטחון החולה ולאחוזי הצלחה גבוהים יותר.
אחד הרופאים טוען שעד השימוש בשירות הדפסה תלת מימדית צוות הרופאים בישראל היה עובד באמצעים מאוד פרימיטיביים, שכן ללא המודל התלת מימדי של הכליות הרופאים היו נאלצים להיערך לניתוח על סמך הצילומים בלבד שהם דו ממדיים ולכן הם די מוגבלים.

הדפסה תלת מימדית איברים ורפואה

מלבד הדוגמא הזו, ישנם לא מעט סיפורים על שתלים שהודפסו בתלת מימד והוכנסו לגוף אנושי ונקלטו בהצלחה.
לדוגמא לפני מספר שנים השתילו בפציינט אוסטרלי חוליות בעמוד השדרה שהוכנו במדפסת תלת מימד.
מלבד עולם הניתוחים, אנחנו עדים לשימוש מאוד נפוץ של הדפסת מודלים תלת מימדיים בעולם רפואת הפה והשיניים, לדוגמא הדפסת שיניים וכתרים.

כמו כן, ישנם מכשירי שמיעה שמיוצרים ממדפסות תלת מימד ולעומת הדעה הרווחת – הם יותר איכותיים ומתאימים בדיוק גבוה יותר למטופלים כך שלא רק שהם נוחים יותר אלא שיפור השמיעה שהם מעניקים הוא יותר יעיל.

מלבד זה, ישנו תיכנון אגרסיבי בנוגע להדפסות ביולוגיות של רקמות, כלי דם ואיברים שלמים.
על פי ראיונות מול רופאים בכירים נראה שיש למה לצפות, ועולם ההדפסות בתלת מימד פותח עידן חדש של רפואה מתקדמת יותר כמו ייצור תאים מ – 0 והתאמתם לגוף החולה.

קח אותי לחנות!

שאלות נפוצות על הדפסה תלת מימדית איברים ורפואה

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות וסרטונים על הדפסה תלת מימדית איברים ורפואה. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המימד הרביעי מציעה מגוון שירותים בנושאי הדפסת תלת מימד, בכדי לבדוק על מחיר הדפסה תלת מימדית איברים ורפואה יש ליצור איתנו קשר ישיר כדי שנוכל לתת הצעת מחיר המותאמת בדיוק עבור הצרכים שלכם.
צוות האתר המימד הרביעי מציע מגוון שירותי הדפסות בתלת מימד ובנוסף ניתן למצוא הדפסה תלת מימדית איברים ורפואה תחת שורותינו, יש ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר והתקדמות להזמנה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על הדפסה תלת מימדית איברים ורפואה יש לשלוח טופס או להתקשר 050-9595004

מאמרים בנושא תלת מימד שיעניינו אתכם

פלסטיק למדפסת תלת מימד

עם התפתחות הטכנולוגייה התלת מימדית, התעורר צורך ליותר ויותר חומרים לשלב הייצור וההדפסה. מודלים שונים מצריכים מאיתנו חומרים שונים וצבעים שונים ולכן נכנסו חומרים חדשים

קרא עוד »
הדפסות תלת מימד גבעתיים

הדפסת תלת מימד גבעתיים

בזמנים של ימינו, בכל התחומים מתעוררים בכל יום בעלי מקצוע חדשים ומגוונים בכל התחומים, מאינסטלציה לחשמלאים ועד למהנדסים. קצב ההתחדשות של בעלי המקצוע הוא מהיר

קרא עוד »
הדפסת תלת מימד חיפה

הדפסת תלת מימד חיפה

ההתפתחות הטכנולוגית שוברת שיאים מיום ליום במיוחד בתחום ההדפסות בתלת מימד והביקוש להדפסות בתלת מימד מתגבר מעת לעת, ויש עליה ניכרת בדרישה להדפסת תלת מימד

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)